maandag 1 januari 2007

Reflecteer het licht

Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen. Joh. 1:5

REFLECTIE
Misschien twijfelen sommige mensen aan de aanwezigheid van licht in deze wereld, maar niemand kan het bestaan van de duisternis ontkennen. Ja, het is hier erg donker, maar de duisternis heeft niet het laatste woord. Wanneer je volledig blind bent, zal niemand je kwalijk nemen dat je niets kunt zien; maar als er niets aan je gezichtsvermogen mankeert, kun je zelf je hoofd opheffen, je ogen openen en het licht ontdekken. Het licht kan er niets aan doen, jij moet zelf een beslissing nemen, geloven en opkijken. Natuurlijk is er licht! Maar misschien zoek jij het wel op de verkeerde plaatsen...

GEBED
Vader, help me om een beslissing te nemen. Vergeef me wanneer ik me onvoldoende opengesteld heb voor het licht van uw liefde. U hebt me nooit gezegd dat ik in wanhoop en duisternis op deze aarde moet leven. U hebt me gezegd dat ik in geloof naar u omhoog mag zien. Ik wil een ander het licht niet ontnemen. Ik wil uw licht weerspiegelen en dankzij die reflectie wordt uw licht in deze wereld nog beter zichtbaar. Heer, ik wil meer van u zien en ik wil u beter gaan begrijpen. Zegen me en laat mij een zegen voor anderen zijn. In Jezus' naam. Amen.