zaterdag 27 januari 2007

Grote schoonmaak

Daar trof hij op het tempelplein de handelaars in runderen, schapen en duiven aan, en de geldwisselaars die daar altijd zaten. Hij maakte een zweep van touw en joeg ze allemaal de tempel uit, met hun schapen en runderen. Hij smeet het geld van de wisselaars op de grond, gooide hun tafels omver en riep tegen de duivenverkopers: ‘Weg ermee! Jullie maken een markt van het huis van mijn Vader!’ Johannes 2:14-16

REFLECTIE
Laten we vandaag eens eerlijk binnen kijken in onze kerken, in onze huizen, in onze harten en in ons hoofd… We kunnen proberen om zaken onder het kleed te vegen, trachten de bewijslast te vernietigen en misschien kunnen we daar een paar mensen mee bedriegen. Maar voor Degene die ons hart doorgrondt, die alles van ons weet, blijft niets verborgen. We kunnen het geheugen van onze computer wissen, maar ook dat zal niets helpen want Iemand houdt alles zorgvuldig bij en hij kijkt dwars door onze rookgordijnen heen en ziet recht in ons hart.
Wat Zou Jezus Doen met onze puinhopen? Nou, daar kunnen we maar op één manier achter komen. Laten we hem uitnodigen om onze slechte verlangens uit te drijven, laat hij onze onheilige gedachten krijgsgevangen maken, en laat hij onze wil zo veranderen dat we ernaar verlangen te doen wat de Vader wil.
Gesteld dat je broers en zussen je gedachten konden lezen. Stel je voor dat je voorganger je geheugen zou kunnen downloaden en dat hij al je geheime gedachten en verlangens komende zondag op een groot scherm in de kerk zou kunnen projecteren... Een doodenge gedachte, vind je niet?

GEBED
Lieve Heer, ik ben een zondaar en ik moet mezelf beschermen tegen de geestelijke machten die mijn leven willen binnendringen, die een schaduw over mijn geloof willen werpen, mijn blijdschap willen stelen en mijn innerlijke vrede willen afpakken. Kom binnen, sterke Verlosser, zorg voor een grote schoonmaak in mijn leven! Ik moet van binnenuit gereinigd worden, ik heb een extreme makeover nodig en die moet beginnen in mijn hart en doordringen tot de donkerste plaatsen van mijn gedachtenwereld - óók op die plaatsen waar ik verder niemand toelaat.
Ik weet dat ik in een gevallen wereld leef, in een smerige omgeving. De zonde zal altijd invloed op me hebben. Maar u hebt me duidelijke instructies gegeven zodat ik weet hoe ik mijn hart en hersens kan laten reinigen. Ik wil 100% eerlijk tegen u zijn, Jezus. Ik zal niets voor u achterhouden, ik zal u alles vertellen over mijn strijd en zwakheden en ik vertrouw erop dat u mij de kracht zult geven om weerstand te bieden zodat ik een sterke strijder in uw dienst mag worden.