zaterdag 3 februari 2007

Omarming

Toen Jezus op Pesach in Jeruzalem was, kwamen veel mensen tot geloof in zijn naam, omdat ze de wondertekenen zagen die hij deed. Maar Jezus had geen vertrouwen in hen, omdat hij hen allemaal kende, en niemand hoefde hem iets over de mens te vertellen, want hij wist zelf wat er in een mens omgaat. Johannes 2:23-25

REFLECTIE
Jezus deed spectaculaire tekenen en de mensen konden gewoon hun ogen en oren niet geloven. Was het vreemd dat men massaal achter Hem aanliep? Jezus was een echte wonderdoener en keer op keer deed Hij iedereen versteld staan door zijn ongehoorde woorden en ongekende daden. Ja, ik geloof dat Jezus heel veel volgelingen had. Of moet ik zeggen: bewonderaars? Want wat bleef er over van deze grote fanclub toen de held weigerde om mee te spelen in hun Superstarfilm? Waar bleven zij toen Hij zijn leven wilde geven voor een hoger doel dan een aards koninkrijk?
GEBED
Lieve Heer, uw pijnlijke vraag -"Willen jullie ook soms weggaan?" - klinkt na in mijn oren en raakt mij in mijn hart. Ik wil niet slechts een bewonderaar zijn, ik wil U daadwerkelijk volgen. Ja, ik weet dat dit betekent dat ik uw kruis moet opnemen en dat sommige mensen me uit zullen lachen, bespotten en zelfs haten. Dat is dan maar zo. Heb ik een andere keuze, Heer? Ik kan niet zonder uw woorden van eeuwig leven. Ik weet dat U mijn getuigenis niet nodig hebt, maar ik wil deze wedloop afleggen tot de eindstreep waar ik U zien zal met uw armen wijd uitgestrekt. Deze keer om mij te omarmen.